/Files/images/novini_dnz/2015-angl_rik.jpg

Відповідно до плану роботи Міністерства освіти і науки України (далі –МОН) на 2016 рік у рамках реалізації ініціативи Президента України щодо проголошення 2016 року роком англійської мови в Україні.

Рішення про оголошення наступного року роком англійської мови в Україні ухвалене з метою сприяння її вивченню для розширення доступу українців до світових можливостей, забезпечення інтеграції України до європейського простору та підтримки програми Go Global, яка визначає вивчення англійської мови одним із пріоритетів стратегії розвитку.Рішення про оголошення року англійської мови в Україні ухвалене з метою сприяння її вивченню для розширення доступу українців до світових можливостей, забезпечення інтеграції України до європейського простору та підтримки програми Go Global, яка визначає вивчення англійської мови одним із пріоритетів стратегії розвитку.

Слід зауважити той факт, що без знання іноземної мови сучасній людині неможливо обійтися. Якщо до цього часу методика орієнтувалася саме на учнів, то зараз батьки бажають якомога раніше почати навчання дітей іноземній мові. Тим паче, що дошкільний вік визначений психологами найбільш сприятливим періодом для цієї діяльності.

Введення у ДНЗ (центр розвитку дитини) "Іскорка" гурткової роботи з навчання дошкільників англійській мові є логічним кроком до вдосконалення навчального процесу в Україні.

На виконання варіативної складової Базового компонента дошкільної освіти, відповідно до робочого навчального плану на 2016/2017 навчальний рік для дітей середніх та страших груп організовано роботу гуртка «Англійська мова»

(напрям: іншомовна освіта). Керівник гуртка – Шпиця Н.В., Скворцова Л.С.. Заняття гуртка проводяться за програмою С. Гунько, Л. Гусак, З. Лещенко «Граючись учимо. Англійська мова».

На заняттях гуртка англійської мови діти в ігровій формі засвоюють правильну артикуляцію і вимову звуків, лексику, граматичні структури, вчаться розуміти на слух англійське мовлення, вести діалог та складати розповіді. Легкому засвоєнню матеріалів сприяють дидактичні, рухливі та сюжетно-рольові ігри, розучування віршів, лічилок, пісень.

Заняття починається з фонетичної розминки. Лічилки, чотиривірші, пісеньки направлені на розвиток і вдосконалення вимовних навиків, створення сприятливого емоційного настрою. Фізкультхвилинки не лише знімають втому і напругу у дітей, але й розвивають їх увагу і пам'ять. Крім того, діти вправляються у вимові. Для створення комунікативної обстановки на заняттях підтримується висока активність кожної дитини.

Заняття проводяться з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та соціального розвитку дітей, а також з урахуванням їх інтересів і вподобань. Тому використовуються фронтальна, підгрупова та індивідуальна форми навчання. Різні форми навчання дають змогу реалізувати потенційні здібності та сприяють розвитку особистості кожної дитини.

Така системна робота формує у дітей високий рівень опанування англійською мовою та забезпечує успішне вивчення англійської мови в школі .


УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №641/2015

Про оголошення 2016 року Роком англійської мови в Україні

Ураховуючи роль англійської мови як мови міжнародного спілкування, з метою сприяння її вивченню для розширення доступу громадян до світових економічних, соціальних, освітніх і культурних можливостей, які відкриває знання та використання англійської мови, забезпечення інтеграції України до європейського політичного, економічного і науково-освітнього простору, на підтримку програми Go Global, яка визначає вивчення англійської мови одним із пріоритетів стратегії розвитку, постановляю:

1. Оголосити 2016 рік Роком англійської мови в Україні.

2. Кабінету Міністрів України:

1) розробити і затвердити комплекс заходів на 2016 та наступні роки, спрямованих на активізацію вивчення громадянами англійської мови з метою створення для них можливостей її використання у сферах освіти, науки, культури, економіки та інших сферах, передбачивши здійснення в установленому порядку заходів, зокрема щодо:

організації на базі вищих навчальних закладів курсів із вивчення англійської мови студентами, аспірантами, докторантами, педагогічними і науково-педагогічними працівниками, іншими громадянами;

сприяння розширенню в установленому порядку викладання здобувачам вищої освіти навчальних дисциплін англійською мовою;

запровадження вивчення англійської мови як другої іноземної у загальноосвітніх навчальних закладах, у яких вона не вивчається;

розширення мережі гуртків з вивчення англійської мови у позашкільних навчальних закладах, а також практики її застосування в роботі з вихованцями, учнями і слухачами за різними напрямами позашкільної освіти;

проведення фахових конкурсів, олімпіад та інших змагань з англійської мови серед педагогічних, науково-педагогічних працівників, учнів та студентів;

розвитку взаємного обміну учнями, студентами між навчальними закладами України та держав, у яких англійська мова є основною мовою спілкування;

активізації участі загальноосвітніх навчальних закладів України в навчальній програмі Європейського Союзу "Е-Twinning Plus";

розширення мережі літніх мовних таборів з метою вивчення іноземних мов в Україні;

започаткування проекту підвищення фахової кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників з англійської мови;

розвитку міжнародного співробітництва щодо залучення до викладання англійської мови іноземних фахівців, які є її носіями, у тому числі волонтерів, спрощення порядку в'їзду в Україну та перебування в Україні таких фахівців;

удосконалення законодавства України у сфері освіти і науки щодо визначення переліку посад педагогічних, наукових та науково-педагогічних працівників у вищих навчальних закладах і наукових установах, кваліфікаційною вимогою для зайняття яких є володіння англійською мовою, а також запровадження вимоги щодо англомовної компетентності для присудження наукових ступенів і присвоєння вчених звань;

запровадження поетапної сертифікації вчителів іноземних мов загальноосвітніх навчальних закладів з метою визначення згідно із Загальноєвропейськими рекомендаціями з мовної освіти рівня володіння ними відповідною мовою та диференціації оплати праці залежно від фахового рівня володіння мовою;

запровадження освітніх теле- та радіопрограм із вивчення англійської мови для різних категорій населення, проведення інформаційно- роз'яснювальної роботи щодо важливості вивчення англійської мови, ознайомлення з можливостями її використання;

поширення практики демонстрування фільмів англійською мовою із субтитруванням державною мовою;

проведення оцінювання рівня володіння державними службовцями англійською мовою та організації мовних курсів для її вивчення, запровадження в установленому порядку кваліфікаційних вимог щодо володіння англійською мовою для відповідних посад державної служби;

включення вивчення англійської мови до програм підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування;

активізації ведення англомовної версії офіційних веб-сайтів органів державної влади;

2) опрацювати питання щодо залучення міжнародної фінансової та технічної допомоги для реалізації зазначених заходів.

3. Обласним, Київській міській державним адміністраціям забезпечити розроблення та реалізацію відповідних регіональних планів заходів, спрямованих на популяризацію вивчення англійської мови, передбачивши, зокрема:

проведення відповідної інформаційно-роз'яснювальної роботи, у тому числі в місцевих засобах масової інформації;

опрацювання питання щодо забезпечення доступності послуг із вивчення англійської мови;

запровадження на регіональному телебаченні освітніх програм із вивчення англійської мови;

проведення із залученням навчальних закладів, закладів культури, установ і організацій, які надають послуги з вивчення англійської мови, олімпіад, фестивалів, конкурсів та інших заходів, спрямованих на заохочення різних вікових груп населення до вивчення англійської мови, підвищення рівня володіння нею.

4. Цей Указ набирає чинності з дня його опублікування.

Президент України Петро ПОРОШЕНКО

16 листопада 2015 року

Кiлькiсть переглядiв: 156