Завдання музичного виховання: /Files/images/1f7144a34a363c3e8edb7b391619406b.gif

· підтримувати у дітей бажання слухати музику, емоційно нам неї відгукуватися, розповідати про неї;

· формувати досвід музичних вражень;

· розвивати музичні здібності;

· розвивати мислення і творчу уяву;

· спонукати дітей самостійно визначати настрій, характер музичного твору, засоби музичної виразності;

· вдосконалювати вміння слухати музику, розрізняти її інтонації, мелодію, змістове наповнення;

· вчити слухати та диференціювати тембри інструментів;

· вправляти в умінні визначати жанрову належність музичного твору;

· формувати здатність створювати музичний образ;

· розвивати бажання та вміння втілювати у творчих рухах настрій, характер музичного образу.

Форми організації музичного виховання: /Files/images/0_1d894_6ca8752_S.gif

I.Заняття, як основна форма роботи:

1. За кількістю учасників:

· індивідуальні;

· групові;

· фронтальні;

1. За видами діяльності:

· типові;

· домінантні;

· тематичні;

· комплексні;

II. Розваги:

1. Ляльковий театр;

2. Концерт;

3. Перегляд телепередач;

4. Ігри, забави, естафети;

5. Дні іменинника;

Свята.

«Використання музичної гри

в життєдіяльності дитини»

Консультація для батьків дітей старших груп

Музично–ігрова діяльність доступна всім дітям. Залучення дітей до музично–ігрової діяльності, а не лише до сприймання музики, дуже корисне для їх загального художнього розвитку, відповідає природним потребам і можливостям дітей.

Під час музичної гри формується художня культура дітей, їхня здатність оцінювати явища дійсності, виховується естетичний смак, збагачується світовідчуття: розвиваються асоціативна уява, сенсорна, емоційна, інтелектуальна сфери дітей, їхні творчі здібності, що дають дітям можливість створювати красу самостійно.

Музична гра є формою творчості. Це невичерпне джерело вражень, думок, емоцій, дій, запитань, способів розв’язання різних проблем. Завдяки музичній грі у педагогів та батьків виникають необмежені можливості у створенні умов для прояву творчих сил дитини, а тому музична гра ніколи не перетвориться на іграшку з вичерпаним потенціалом. Навіть при наявності встановлених правил, норм, певній регламентованості ігрових дій кожна музична гра надає дітям змогу бути творцями, зокрема естетичних цінностей, отримувати задоволення від власних духовних сил, створювати нову естетичну реальність, частиною якої є вони самі. Таким чином забезпечується єдність самопізнання( дослідження власного духовного світу через музику), самовираження (реалізація етико – естетичних ідеалів) і самоствердження(заява через мистецтво про себе як про особистість, про багатство своїх почуттів та силу творчої енергії) дітей.

Музична гра дає дітям змогу відчувати світ серцем, пізнавати його розумом. Музична гра може бути формою організації навчання, методом набування і закріплення знань, засобом виховання морально – вольових якостей.

КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ НАВЧАННЯ МУЗИЦІ


Часто доводиться чути від батьків: " А чи є у моєї дитини слух?" "У моєї дитини є музичні здібності, і чи можна їй займатися музикою?" Навчання музиці важливо для кожної дитини, але намагатися "виростити" професійного музиканта з кожної дитини неможливо і не потрібно. А побачити чи є у дитини музичні здібності можна лише в процесі навчання, більш того, саме в процесі навчання відбувається і розвиток музичних здібностей. Заняття музикою необхідні кожній дитині, вони допомагають її загальному розвитку, допомагають розвинути відчуття прекрасного. Навчання музиці покращують характер дітей і благотворно впливають на їх психологічний стан.
Кожна дитина - це яскрава індивідуальність, це унікальний мир, єдине у своєму роді поєднання особливостей особи, характеру, темпераменту. Нескінченна різноманітність людських типів - це безцінний дар, яким обдарувала нас природа. Маленька дитина - це особа, вже здатна на оригінальне мислення, на вираз власного "Я", на прояву волі. Щоб розвинути і зберегти в дитині особу, здатну на яскраве самовираження, педагог повинен знаходити до кожної дитини особливий підхід.
Прийнято вважати, що навчання дітей музиці слідує починати з 5-6 років. Але існує і інша думка: музичне виховання слід починати з внутрішньоутробного періоду. Перш ніж почати вчитися на якому б то ні було інструменті, той, хто навчається - будь то дитина або дорослий - повинен вже духовно володіти якоюсь музикою: так би мовити, берегти її у своєму розумі, носити в своїй душі і чути своїм слухом. Весь секрет таланту і генія полягає в тому, що в його мозку вже живе повним життям музика раніше, ніж він вперше торкнеться до клавіш або проведе смичком по струні; от чому немовля Моцарт "відразу" заграв на фортепіано і на скрипці. Батькам, охочим виховати всесторонньо розвинуту дитину у тому числі і в музичному плані, необхідно починати його виховання ще з внутрішньоутробного періоду. Тобто слухати музику (бажано спокійну і мелодійну), відвідувати музеї і театри. За спостереженнями вчених, у мам, що займаються в період вагітності мистецтвом, часто народжуються діти з добрими здібностями в різних сферах мистецтва. Бажано співати мамам своїй дитині колисанки перед сном, і дуже важливо співати їх не фальшиво, оскільки саме цим можна порушити у дитини музичний слух назавжди.
Все вищесказане - лише підготовчий, пасивний етап навчання музиці. Але, маючи такий внутрішній музично-слуховий багаж, дитині набагато легше буде навчатися музиці надалі.
Багато батьків бажають, щоб їх дитина стала трішки розумнішою, а головне - щасливішою і більш вдалою не тільки до своїх однолітків, але й до власних батьків. Проте, не всі ще знають про те, що заняття музикою підвищують інтелектуальні здібності дітей в середньому до 40%!
Музику люблять усі, від малого до великого. Але навіть ті тата й мами, яким добре відома користь від уроків музики, намагаються уникати теми про музичну освіту. Навпаки, вони ретельно шукають інші здібності у своєї дитини і намагаються завантажити його іншими видами активності. Чому?
Тому що велика частина з них не відвідували уроків музики в дитинстві, або в них залишилися неприємні спогади про сам процес навчання - їх змушували це робити на догоду їх же батькам.
У наше століття інформації, батьки і вчителі музики стурбовані тим, що велика кількість дітей починають і незабаром залишають уроки музики. Одного разу почавши музичну освіту дитини, і не досягнувши мети, викидається купа коштів, людських нервів і часу, які могли бути інвестовані з більшою користю в іншому напрямку.
Але найцікавіше, дорослі не роблять навіть спроб з'ясувати справжню причину втрати дитячого інтересу. На запитання «Чому припинилися музичні заняття?» Звучить практично стандартна відповідь: «Дитина сам не захотів, у нього з'явилися інші інтереси». Весь процес навчання в очах недосвідчених батьків (і навіть деяких вчителів музики) виглядає дуже складно. І це дійсно так і є, тому що вони самі його ускладнюють!
Відсутність елементарних і необхідних знань про музичну освіту у батьків, у корені гальмує інтелектуальний розвиток їх власних дітей. Невже тата й мами повинні навчати музичну грамоту і набувати різні виконавські навички і прийоми так само, як і їхні діти? Не хвилюйтеся, для успішного навчання вашої дитини в цьому немає ніякої необхідності. Йдеться зовсім про інше.
В основі будь-якої освіти, лежить, в першу чергу, інтерес. Інтерес - ось головне ключове слово, про яке в щоденній рутині так часто забувають батьки і вчителі музики. Щоб на самому початку у дитини з'явився інтерес до уроків музики, не потрібно великої праці - гарна музика в хорошому виконанні сама зробить свою справу, а от щоб зберегти і підтримувати його довгі роки, потрібні цілеспрямованість, терпіння та спеціальні знання.
Батьки повинні знати про те, що музична освіта приносить користь інтелектуальному розвитку вашої дитини саме тоді, коли він якомога довше відвідує уроки музики. Це не говорить про те, що ви разом з викладачем повинні зробити з вашого чада великого виконавця або майбутнього Моцарта в обов'язковому порядку. В першу чергу - думайте про користь занять!
Закладаючи міцний фундамент під успіх вашого юного музиканта, ви, шановні батьки, повинні готуватися до його навчання заздалегідь.
Ще задовго до того, як прийняти рішення про відвідування уроків музики, батьків часто хвилює незліченна кількість питань.Ось тільки деякі з них:
1. Що потрібно зробити, щоб в моєї дитини з'явився музичний слух?
2. Як перевірити, яким рівнем музичних здібностей має моя дитина?
3. На якому музичному інструменті йому найкраще навчатися грати?
4. Як зробити так, щоб дитина захотіла вчитися грати на піаніно? Скрипці? Гітарі? Саксофоні?
5. Наскільки важливий перший вчитель музики, і за якими критеріями знайти такого, який дасть моїй дитині музичні знання найкращим чином?

Як тільки музичне навчання розпочато, у батьків з'являються нові питання:
1. Як утримувати інтерес дитини?
2. Як зробити так, щоб у нього було бажання самостійно займатися щодня?
3. Як позбавити дитину від небажаної ліні?
4. Як прищепити відповідальність починати і завершувати справи найкращим чином?
5. Як взагалі обійтися без нотацій і перетворити уроки музики у задоволення?
І це далеко не весь список питань!
На жаль, більшість батьків діють по-старому, покладаючись на талант педагога і здібності дитини. І, мабуть, вони не знають найголовніше: що для гарного і стабільного результату цього далеко не достатньо ...
Щоб полегшити життя дітей і дорослих, давно назріла необхідність в музичній освіті батьків. Нові знання, призначені для вас, дорогі тата й мами, допоможуть вашим дітям досягти того, що ви так щиро бажаєте для них - успіху в житті.

ПОРАДИ БАТЬКАМ

(щодо розвитку творчості дитини)
Шановні батьки!
Ми з Вами разом дуже зацікавлені у гармонійному розвитку дитини. Сподіваємося, що ці поради допоможуть Вам!

1. Залучайте дітей до знайомства з усіма видами мистецтва.
2. Створіть фонотеку із записів дитячих пісень, класичної музики, музики з мультфільмів та ін.
3. Організуйте домашній оркестр з дитячих музичних інструментів та саморобок (все, що видає звук) та супроводжуйте записи дитячої музики грою на них.
4. Відвідуйте з ними театри, концерти, виставки, циркові вистави, музеї тощо.
5. Читайте дітям авторські та народні казки, дитячу літературу.
6. Заохочуйте дітей до імпровізованої драматизації казок, пісень, віршів.
7. Пропонуйте дітям придумувати свої казки та відображати їх у малюнках, грі, діях.
8. Виготовляйте разом з дітьми різні види лялькового театру (настільні, театр-рукавичка, тіньовий, пальчиковий тощо).
9. Дозволяйте дітям переглядати дитячі передачі, фільми, мультфільми.
10. Організовуйте домашні концерти, на яких діти будуть виконувати не тільки знайомі пісні та таночки, а й вигадані.
11. За допомогою ігор та загадок («На чому я граю?», «Повтори як я» та ін.) Ви будете розвивати тембровий та ритмічний слух дитини.
12. Дозволяйте дітям фантазувати, виявляти творчість.
13. Розвивайте в своїх дітях творчі здібності шляхом відвідування музичних шкіл, театральних гуртків та студій.

Бажаємо Вам успіху!


Музично-естетичне виховання дітей

з мовленевими вадами

Музичне виховання відіграє визначну роль у роботі з дітьми, які мають мовленнєві вади.

Беручи до уваги властивості дітей з мовленнєвими вадами, треба вирішувати загально-коррекційні задачі з музично-естетичного виховання:

1) Виховувати любов та цікавість до музики.

2) Збагачувати музичними уявленнями, знайомлячи дітей з різноманітними музичними творами.

3) Розвивати навички у всіх сферах музичної діяльності: у співах, слуханні, музично-ритмічних рухах, грі на музичних інструментах.

4) Розвивати загальну музикальність, шляхом розвитку головних, та вторинних музичних здібностей.

5) Сприяти вихованню та формуванню музичного смаку дитини.

6) Працювати над всебічним розвитком дитини.

7) Розвивати творчу активність дитини.

8) Оздоровлення психіки: виховання впевненості в своїх силах, витримки, вольових рис характеру.

9) Нормалізація психічних процесів і властивостей: пам'ять, увага, мислення, регулювання процесів збудження і загальмування.

10) Виправлення низки мовленнєвих недоліків.

Методи і прийоми,що використовуються в роботі з дітьми, які мають мовленнєві вади:

Наочні методи: наочно-слухові, наочно-зорові прийоми і тактільно-м’язова наочність.

Наочно-слухові прийоми:

1) Виконання музичного твору, співи музичного керівника, вихователя, дитини.

2) Слухання інструментальної і вокальної музики (аудіо запис).

3) Використання різних видів фольклору: (мовного, пісенного, інструментального, тощо).

4) Використання в якості наочності музичних інструментів (металофона, бубону брязкальців, тощо).

Наочно-зорові прийоми:

1) Показ педагогом різноманітних прийомів виконання з усіх видів діяльності (співи, музично-ритмічні рухи…).

2) Показ прийому дітьми, які добре його засвоїли.

3) Для розвитку уваги, та вміння аналізувати можна використовувати порівняння, коли діти самі обирають варіант із двох показів – вірного, та невірного. А потім разом з дітьми роблять вірні рухи ще декілька разів, щоб вірний зразок надовго залишився у пам’яті.

4) Іноді використовується прийом з підкресленими помилками. Наприклад у співах, коли діти не проспівують твердих закінчень слів.

Напрями музичної діяльності:

1. Слухання музики.

2. Гра на дитячих музичних інструментах.

3. Співи.

Музично-ритмічні рухи – це форма виконавчої діяльності, до якої входять вправи, ігри, таночки.

Парні таночки: будуються на основних рухах (крок, біг. підстрибування, ритмічні оплески, стрибки) елементи бальних танців (боковий галоп, крок, полька), іноді з використанням елементів народних таночків (напівприсядки, колупалочка). Вони можуть багато чого навчити дітей: розвинути увагу, орієнтуватися у просторі, почуття ритму, координації рухів, а також до рухів партнера.

Таночки зі співами і хороводами: дуже корисні для дітей з вадами мови. Вони допомагають їм координувати співи та рухи. Вони також можуть використовувати не тільки на музичних заняттях, а й в самостійній музичній діяльності. При добірці таких таночків треба враховувати навички дітей у співах та рухах, щоб, як кінцевий результат, вони могли рухатися під свої співи, що дає вражаючий коррекційний ефект.

Гра, яка має відношення до музично-ритмічних рухів є основним видом діяльності дітей з вадами мови. Музичні ігри мають велике значення у музичному розвитку дітей з їх допомогою у цікавій та невимушеній формі можна з успіхом вирішувати коррекційні задачі.

Сюжетні інструментальні ігри відрізняються яскравим музично-ігровим змістом.

Несюжетні інструментальні ігри, включають елементи змагань, з їх допомогою вирішуються рухові задачі – ритмічні та творчі.

Ігри зі співами, формування цікавості до музики і співів, розвиток музичного слуху, пам’яті, відчуття ритму, чистоти інтонування; нормалізація психічних процесів і властивостей, тренування рухового апарату.

Творчість у музичному вихованні формує у дітей розвиток творчої активності, імпровізації у співах, музично-ритмічних рухах, а також грі на дитячих музичних інструментах.


Випускний

(Лунає музика, світло гасне, на фоні музики читаю слова)

Роки, роки невпинні невблаганні,

Вони пливуть рікою в небуття

В безодні тихо тонуть і зникають,

Нажаль, рокам немає вороття.

Та пам'ять – джерело життя й безсмертя

Вихоплює із глибини років

Те, що було найкраще наймиліше,

Що не заблудиться в гущавині років.

Сьогодні свято це для вас,

Бо ви йдете у 1клас!

Лунає музика для вас.

В садках бузок зацвів для вас

І сонця промінь теж для вас!

Ми всі чекаємо на вас!

ТАНОК «МІЛІОНИ АЛИХ РОЗ»

(після танцю діти залишаються стояти на середині зала, стають півкола)

Ведуча: Сьогодні ми у нашім дружнім колі

Випускників вітаємо своїх.

Вони вже в вересні навчатись будуть в школі ,

А ми в садку залишимось без них.

Прийдуть до нас нові маленькі діти,

Ми їх так само будемо навчать,

А в перші дні нам буде так нелегко,

Бо буде нам вас всіх не вистачать.

Я посадила паростки 4 роки тому.

Пестила їх, поливала, доглядала,

Про це не говорила я нікому

Що виросте із них?

Вже хвилювалася, чекала…

І ось я маю дивний результат

Із паростків з`явились дивні квіти,

Перетворились на хлопчиків й дівчат

Для мене – це найкращі в світі діти!

1дитина: Зібрались дружно ми на бал,

На це чудове, дивне свято,

Щоб кожен з нас запам`ятав,

Дорослі хлопчики й дівчата.

2дитина: Садочок рідний проводжає

Дітей щасливих і дзвінких,

А школа радісно зустріне

Відмінників своїх нових.

3дитина: Радіє край і в променях іскриться,

Це сонечко спішить до нас само.

Бо ми вже підросли, ось подивіться,

І в цьому вересні ми в школу ідемо.

4дитина: Нам без садочка незвичайно буде трішки ,

Але ж до всього треба нам звикать.

Ми в цьому році дуже гарні книжки

Вже самостійно будемо читать.

5 дитина: Ми в класі будемо все, все вивчати ,

На пустощі не витрачатимемо час.

Сюди, звичайно, встигнем завітати,

Бо й нам не вистачати буде вас.

6 дитина: Ми вам вдячні, любі гості,

Що прийшли нас привітати ,

Добре вчитися у школі

Нам усім тут побажати.

Пісню щиру і дзвінку

Заспіваємо в садку!

ПІСНЯ «ДО СВИДАНЬЯ, ДЕТСКИЙ САД!»

(діти сідають на стільчики, обходячи парами зал.)

Ведуча: Ось і настав час нашим дітям залишати дитячий садок. І не дивно,

що в їхніх очах можна помітити легкий смуток, бо тут вони вперше

навчились відрізняти добро і зло, зустріли своїх перших друзів, і

навіть перші симпатії і ніжні почуття, які залишаться в їхній пам`яті

назавжди. І ось у моєму букеті є дві таких ніжних троянди, які

завжди піклуються один за одного, переживають та дуже ніжно,

я помітила, відносяться один до одного.

Це – Танюша Кулаковська – найвідповідальніша і найсерйозніша дівчинка в групі, вона завжди готова прийти на допомогу товаришеві.

Та дуже уважний, захисник троянд, Вітченко Стас – найвеселіший, найшустріший, найрухливіший в групі, улюбленець дівчат, вірний друг і гарний помічник.

ТАНОК « ТЫ МНЕ ВЕРИШЬ ИЛИ НЕТ?»

Ведуча: Діти, подивіться, ось я знов посадила у цей горщик маленькі паростки та буду сподіватися, що з цих пагінців виростуть гарні квіти!

(нахиляється над горщиком, під спокійну музику промовляє слова:

- Над горщиком нашіптувати треба

Щоб виросли росточки, розцвіли…

Красою й розумом порадували небо,

Щасливо й довго в школі зажили.

(нашіптує під музику)

Я переконана, що виросте здоров`я,

Душевна щедрість, згода, доброта,

Бо посадила пагінці з любов`ю

Водою полила, яка свята.

Так хочеться скоріш побачити що ж проросте з цих паростків! А ви, діти, хотіли б пізнати? Я вважаю, що треба попросити допомоги у казки. А ось у мене чарівний мотузок (бере за красивий мотузок)

- Потягну за цей чарівний мотузок

І покличу я героїв всіх казок,

Хай допоможуть розпізнати,

Чим проростуть посіяні зернята?

(тягне за мотузок)

( Під веселу музику забігає Рассіяний з чемоданом, на одній нозі перчатка, на голові – сковорідка, чемодан падає та розкривається)

Рассеяный: Ой, где тут буфет? Мне надо на поезд купить билет!

Ведущая: Да подождите, какой буфет? Вам надо в кассу!

Рассеянный: А, да-да! И в кассу мне надо! Там куплю бутылку квасу!

Ведущая: Разве в кассе продают квас? Ребята, что продают в кассе? А вы узнали, кто к нам на праздник пришёл? И вообще, Рассеянный, вам не сюда, вам надо на станцию.

Рассеянный: Да я и так на станции, вон какаю очередь ( обращает внимание на детей)

Ой, а тут целая толпа! ( к зрителям) Какой у меня с утра день! (подходит к своему чемодану, перебирает вещи. Достаёт маленькие, большие штаны, перчатки. Дети помогают, подсказывают, как правильно надо одеваться)

- Перчатки – на руки!

- Шапку – на голову!

- Сковородку не носят на голове.

(подходит к зеркалу, любуется собою)

- Ну, вот, теперь вроде порядок! Ой, а я всё-таки не пойму, куда я попал?

Ведуча: Ти потрапив у дитячий садок на випускний. Ось подивись, які гарні діти – троянди вже підросли та збираються до школи.

( визиває дітей, говорить про кожного гарні слова)

7дитина: День сьогодні особливий

Він буває лише раз

Нині всі за нас радіють

Ми йдемо у перший клас.

8дитина: Скоро в школу вирушати

Буде перший наш урок

Але шкода розлучатись,

Із тобою, наш садок!

9дитина: Нас скоро будуть звати школярами

Та куплять форму і портфель зручний ,

Але, можливо, десь поміж книжками

Ведмедик заховається смішний.

(дитина з-за спини дістає маленьку іграшку – ведмедика)

10дитина: Не будем часу гаяти даремно,

Завжди нове цікаве пізнавать

Ми за садочком скучимо, напевно ,

Знайдем хвилинку в гості завітать.

11дитина: Читать книжки і в зошитах писати

Ми будем вчитись, мабуть, залюбки.

Але завжди тут будуть нас чекати ,

Бо ми для вас тіж самі малюки.

ПІСНЯ « КРАЇНА ДИТИНСТВА»

Рассеянный: Ребята, я знаю, что все дети любят играть, ведь так? Тогда я вам предлагаю со мною поиграть.

(достаёт 2воздушных шарика, рассказывает игру)

ГРА « ХТО ШВИДШЕ ЗАГОНЕ КУЛЬКУ У ДУГУ».

(спочатку грають діти, а потім дорослі)

Рассеянный: Как хорошо у вас, так весело! Спасибо вам, ребята, что вы мне подсказали, как правильно нужно одеваться и где купить билет. Я теперь постараюсь быть внимательным и собранным. И я знаю, что вы посадили в горшочке саженцы и хотите поскорее узнать, что же вырастит из них, а я хочу вам подарить красивый цветок – внимательности и дисциплины. Посадите его в свой горшочек, он вам обязательно поможет в дальнейшей вашей жизни в школе!

(достаёт цветок, отдаёт воспитателю! Уходит из зала)

Ведуча: Діти, починають проростати паростки і ось з`явилась перша квітка, квітка – уважності та дисціплини. ( саджає квітку у горщик)

Ну, що ж, давайте далі просити допомоги у казки.

(бере за мотузку, каже слова)

- Казка, казка, відгукнися,

Та скоріш до нас з`явися!

(під музику до залу заходить Айболіт з великим градусником)

Айболіт: Від дерев і квітів

Від жучків та павучків,

Від весняних птахів,

Солов`їв, щиглів ,

Від зайчат та ведмежат

Я вітаю всіх малят!

(Айболіт проходить, ставить дітям градусник, викликає пострибати на одній нозі з закритими очима, у батьків перевіряє слух . Дає команди дітям – встати, сісти, наліво, направо, хвалить дітей, говорить, що всі здорові і можуть йти у школу)

Ведуча: Лікар-Айболіт! Подивись, який веселий танок для тебе приготували діти!

ТАНОК «ЧУДО-ЮДО»

Айболіт: Дякую, діти!

Вітаю з святом, любі друзі!

Я вас відзначу по заслузі!

Мій градусник злітає,

Всіх до уваги закликає!

Ми будем віршики складати,

Я прошу всіх допомагати

Уважні будьте, як ніколи,

Бо цей екзамен вступ до школи!

Як прокинувся – вставай ,

Лінькам волі - (не давай).

Квіточку роса умила ,

А тебе умило – (мило).

Все збери, не поспішай

Перевір спочатку:

Форма, зачіска, портфель –

Все тепер (в порядку).

І дивись ,не барись,

В школу, друже, (не спізнись)!

Не носи в кишені жуйки,

Крейду, яблука і булки ,

Кнопки, скельця, сірнички,

А носи – (носовички).

Щоб тобою всі пишались

І на зустріч посміхались,

Так роби, щоб люди звикли –

Ти усім навколо – (приклад).

Молодці, я вас вітаю,

Цей екзамен я приймаю.

А тепер прийшла пора

Нам пограти, дітвора!

ГРА « РИБАЛКА»

(ловити оцінки з батьками. Спочатку батьки, а потім – діти)

Айболіт: Я переконався, що діти та їх батьки готові йти до школи! За це я вам хочу подарувати ось цю квітку – здоров`я, посадіть її у ваш горщик!

(дарує квітку)

- Ну, а мені час йти до інших дітей та перевіряти їхню підготовку до школи. До побачення!

Ведуча: Діти ,наші паростки проростають, та вже з`явилось дві троянди у горщику. Казкові герої нам допомагають, та вже вони відправились до своїх казок, а нам час далі продовжувати наше свято.

І зараз я хочу звернутися до батьків наших випускників.

Дорогі батьки! Ми вдячні вам за те, що довірили ви нам своїх маленьких діточок. Пролетіли роки, а з ними виросли і наші діти. І як би не склалася наша доля, ми повинні пам`ятати, що діти – це наше життя, наша радість, і наша надія. Тому сьогодні від щирого серця вам низький уклін! Та прийміть великі побажання від своїх дітей – таких прекрасних квітів!

( виходять діти, розповідь за дітей)

12дитина: Ми на цьому святі

Хочемо батьків привітати,

Щирими словами

Їм щастя побажати!

13дитина: Моя сім`я, як світ, велика ,

Тут скрізь живе моя рідня.

На свято я усіх покликав,

Бо школярем вже стану я.

14дитина: Від мами я навчусь любові,

Від тата сили наберусь.

Бабусі, будьте всі здорові!

Підем рибалити, дідусь?

15дитина: За все спасибі, любі мами,

Говорим щирими словами.

І вам, і татам, і бабусям,

І дідусям – усім вклонюся!

Ведуча: Шановні батьки, прийміть у подарунок пісню.

ПІСНЯ «ЛАГІДНІ СЛОВА»

Ведуча: (прислухається) Діти, здається до нас хтось поспішає, ви посидьте тихенько, а я піду подивлюся.

(ведуча виходить із залу. Під музику, співа пісню заходить Бармалей)

Бармалей: Привіт! Моє ім`я – Бармалей!

Страх наводжу на дітей!

А сьогодні я ваш новий вчитель – Бармалей Петрович! Вестиму у вас уроки зразкової поведінки. Слухайте мене уважно і я зроблю з вас найкращих у світи шибеників. Почнемо з правил!

Правило перше! Якщо ви відповідаєте на запитання вчителя, то відповідати треба пошепки ,або набрати в рот води!

Правило друге – Якщо ви принесли до школи шоколад, то з`їсти його потрібно неодмінно на уроці. При цьому треба гучно шарудіти обгорткою і в жодному разі ні з ким не ділитися!

Правило третє – Якщо попереду сидить дівчинка, частіше прив`язуй її за кіски до стільця. Якщо ж хлопчик – підкладай йому на сидіння кнопки.

Ви запам`ятали?

А зараз домашнє завдання. Після свята влаштуйте при простенькі шкоди. Перша – киньте в каструлю з супом татові шкарпетки. Друга- зробіть рогатку, та перебийте всі вікна ваших сусідів. Та третя – з маминої шуби виріжте та пошийте Чебурашку! Ха-ха! ( звертається більше до дітей. Питає, чи вони все запам`ятали)

(повертається ведуча)

Ведуча: Діти, не слухайте його! Ніякий він на вчитель. Це ж Бармалей. Пам`ятаєте казку про Бармалея?

Ти, Бармалей, припини різні капості говорити, а краще привітай школярів, зроби їм подарунок!

Бармалей: Зараз трохи поміркую

Й щось корисне подарую.

Ось рогатка вам, малята,

Щоб могли в пташок стріляти.

Ось вам ще і пістолетик –

Одне одного лякати.

Кнопки гострі металеві –

Всім на стільчик підкладати.

Цім камінчиком гарненьким

Можна шибки вибивати…

Ведуча: Ну, досить, досить! Діти, ви згодні прийняти такі подарунки?

Діти: Ні! Не згодні!

Бармалей: Ну, чому не згодні?

Ведуча: Ти не ображайся, але ці речі дітям не потрібні для навчання у школі. Їм потрібні портфелі, ранці, зошити, ручки, олівці…

Бармалей: Ну, а можна я дітям подарую іграшки? (дістає Ляльку та Ведмедика, віддає вихователю)

Ведуча: Іграшки вже теж не будуть потрібні дітям у школі. Але всі діти люблять гратися іграшками, так діти? Дорогі діти! Скоро ви підете до школи, але в садочку залишаться не лише вихователі та няні, які будуть за вами сумувати, а й іграшки, з якими ви так любили гратися усі ці роки.

І ось мої троянди це Маріна Кардаш – спокійна, врівноважена і добра дівчинка. Кожну розпочату справу завжди доведе до кінця.

Та дуже уважний, старанний і кмітливий хлопчик, а до того ж вірний і надійний товариш – Саша Касьян – вони хочуть сказати теплі слова своїм іграшкам.

16дитина: Лялечка мою гарненька!

Ти така ж, як я, маленька!

Але я вже підросла,

Вже до школи йти пора!

Не сумуй, моя хороша ,

Дуже, дуже тебе прошу!

17дитина: Зайці й ведмежатка,

На нас не ображайтесь

Якщо колись ми раптом

Вас смикали за лапку.

Ми ще були маленькі,

Але тепер частенько

Провідувать вас будем –

Ніколи не забудем.

ТАНОК «З ІГРАШКАМИ»

Бармалей: Гарний танок, мені дуже сподобався.

Ведуча: А ще послухай пісню про наш дитячий садок!

ПІСНЯ «НАШ ДИТЯЧИЙ САДОК»

Бармалей: Дякую, діти. А хочу вам подарувати ось цю квітку, квітку – добра, я вважаю, що вона вам буде потрібна. Посадіть її у свій горщик.

(віддає)

Ведуча: Дякуємо, тобі Бармалей! Ось цей подарунок нам дійсно потрібен!

( ставить квітку у горщик)

Бармалей: Бас мені, діти, вирушати у свою казкову країну, я тепер багато чого зрозумів та запам`ятав. Та я знаю, що у вашому горщику проростуть гарні квіти, вони вам будуть допомагати далі у вашому шкільному житті.

До побачення!

Ведуча: Діти, ось ще одна квітка у нашому горщику проросла. Подивіться, як гарно розквітає букет. А який же прекрасний мій букет, з таких красивих, різнокольорових троянд! Я бачу, що мої троянди хочуть щось сказати.

Це такі прекрасні квіти ( визиває дітей, розповідь за них)

18дитина : Сьогодні тут дорослі і малі,

Всі наші друзі шлють своє вітання!

А ми прийшли сюди усі,

Щоб слово вдячності сказати на прощання.

19дитина: Дякуємо всім, хто працює в садочку,

За ласку, увагу, турботу, привіт,

Ми всі полюбили цей рідний куточок,

Бо тут нас навчили любити весь світ!

20дитина: Це все не під крильцями любої мами,

Тут інші про нас турбувались серця.

Спасибі усім, хто тут був поруч з нами ,

Душевну красу віддавав до кінця!

21дитина: Наш дитсадок великий і красивий,

У групах затишок й тепло.

Нашій завідуючій спасибі ,

Що завжди гарно тут було.

Ми бажаємо Вам тепла і добра,

Хай завжди до вас іде дітвора!

22дитина: Методист у нас чудовий

Приклад всім дає зразковий ,

В будні і в святковий час

Справи наші вищий клас!

( діти дарують квіти – Л.А., Г.В., Психологу, вчителю, В.В.)

ТАНОК « КУДА УХОДИТ ДЕТСТВО»

Ведуча: Ще мої квіти хочуть привітати працівників та вихователів нашого садка!

( визиває дітей, розповідь за дітей)

23дитина: Працівники дитячого садочка!

Зібрались ми сьогодні нині,

Щоб дяку і шану віддати вам всім.

За ласку, за мудрість, бо в кожній дитині

Ви частку душі залишали навік.

(Сценка)

1дитина: У мене ростуть роки, скоро і 16

Працювати де тоді,

Чим мені займатись?

2дитина: Ой, професію нелегко зараз вибирати,

Вихователькою я з дитинства мрію стати!

3дитина: Та ти що? У вихователів мізерна зарплата!

Та ще біля діточок нерви свої тратить.

4дитина: Ну, а я, як виросту, одяг буду шити ,

Щоб вихователі могли, як моделі, ходити.

5дитина: Ну, а я, як виросту лікарем мрію стати,

Щоб вихователям усім нерви лікувати.

6дитина: Ну, а я, як виросту, водієм мрію стати ,

Щоб вихователів усіх на «Мерседесі» катати!

7дитина: Ну, а я б дуже хотів депутатом стати

Я б наліво і направо став закони видавати!

8дитина: Ну, а я , як виросту, фермером мрію стати ,

Бо у фермерів, напевно, на виховательська зарплата!

9дитина: Ну то що там фермером!

От президентом – круто!

Президенти хоч, напевно,

Не будуть банкрути.

Президентом як я стану ,

В першу чергу дам закон:

Вихователем і няням зарплатня – один мільйон!

Щоб у них завжди був повен гаманець,

І настав би тоді бідам всім кінець!

( ведуча продовжує викликати дітей, розповідь за них)

24дитина: Музика – предмет не новий

Мальовничий, пречудовий.

Музичний керівник нас всіх навчав,

Свої знання нам розкривав.

Скільки в нього є терпіння,

Наполегливості, вміння,

Чуйності і доброти

Відчували завжди ми

Поважали і любили

На заняття ,як на свято,

Завжди ми усі спішили.

25дитина: Ми в садочку всі спортсмени

І не тому, що в нас гени

А фізрук у нас такий,

Вона навчила спорт любити

І з зарядкою дружити!

26 дитина: Нам англійську треба знати,

Щоб по світі мандрувати,

Ми її старанно вчили

Навіть трішки полюбили

Виховательці рідненькій

Дуже дякуємо – сенькю!

27 дитина: Наш завгосп дістане все

Віник, лампу і кільце!

Скрізь доб’ється, розпитає

А ще точний звіт складає

Що, коли і де, по скільки

Поважайте її тільки!

27дитина: Пробач за все нас, вихователько-матуся,

Що іноді ми неслухняними були.

Та ми ж тебе любили до безтями,

Любили так, як тільки вміли ми!

28дитина: Гойдає вітер ніжні квіти весняні,

Їх аромат розносить п землі.

В дарунок їх зірвали вдячні діти

Вам, найулюбленіша няня, на землі.

За вашу працю, віддану любов,

Спасибі кажемо вам знов!

ПІСНЯ «ВИХОВАТЕЛЬКІ РІДНІ»

(ПІСЛЯ ПІСНІ ДІТИ ДАРУЮТЬ КВІТИ ВСІМ ПРАЦІВНИКАМ)

Вихователь Наталя Петрівна: Весняний день – прозорий, голубий

Навколо пахне ніжним цвітом,

Під вікнами розквітли тополі,

І весело сміються жваві діти.

Душа чутлива, мов ота струна,

До барв весняних, запахів та звуків –

Так може зачаровувати лиш весна.

Після холодних місяців розлуки.

Зібрались дружно ми на свято

Сьогодні в урочистий час,

Щоб вам удачі побажати

Бо наш садочок проводжає вас!

Дорогі діти! Від всіх вихователів та працівників дитячого садка прийміть ось цю квітку, квітку – добра, нехай вона буде допомагати вам у школі та взагалі у житті, посадіть її обов’язково у ваш горщик.

(Людмила Анатоліївна бере квітку, саджає у горщик.)

Ведуча: Погляньте діти, які квіти проростають у нашому горщику.

- Знається, що час знову звернутися до мотузки:

- Казка, казка відгукнися та скоріш до нас з`явися.

(під веселу музику заходить Сердючка, танцює біля дітей)

Сердючка: Привіт, всем! Ну ни як без звезди, ну ни як! Ну всім нужна! Ну всім світю!

Ведуча: Не може бути! Та це ж …?

Діти: Сердючка.

Сердючка: Да-да-да! Я звездная Вера! Надо, между прочим, своїх звезд знань в лицо!

Ведуча: Вибачте, будь ласка!

Сердючка: А я тут бачу у вас Уляночка намечеться? Да?

Ведуча: У нас випускний бал!

Сердючка: Ой, помню-помню.

Ведуча: Ми проводимо своїх дітей до школи.

Сердючка: Помню, помню свій перший раз у перший клас! Ну сплашная романтика. Боже, отакий букет више голови! Ой, а фартушок такий біленький, ну був конечно сначала, пока соседка тетка Гелка не дала мені пиріжок з клюквой, ну добра душа, ага! Ну, а потом все равно був хороший фартушок – белый в красный горошек. Вот! Ой, я так училась, так старалась, так старалась. А мама моя як старалась, ой… Лозинка так і свистіла, так і співала.

Ведуча: Наші дітки будуть вчитися по-справжньому. Так діти? Будуть гарно вчитися, без лозинки.

Сердючка: - Да, да! Надо учиться, я вот училась, училась и ось подивіться, пожалуй ста – звездная карьера, концерті. Да, натуральная шуба налицо, вот! Ну, шо, дети, хто хоче пообщаться со звездой? А? Не чую? Та ти шо? Ну виходь, ким ти хочеш стать?

(Подходит к детям, выводит и спрашивает кем хотят стать).

- Ну, які плани на лєто? На морє? Ну прекрасно, молодец!

А хто ще? Ну, хто?

- Виходь, о чем мечтаешь? Ну, молодец! А, ну підходьте хто хоче! Так стали біля звезды и все сказали, Ким хочете стать?

- Дети, яківи молодці! (повертається, звонок по телефону)

- Да, звездная Вера у телефона.

- Ну, ни як без звезды?! Гастроли от эти поездки бесконечные! Ну я, дети так просто не уйду, чула я що ви посадили паростки у горщик, та вони уже у вас проростають. От вам ця квітка – квітка-веселащі, посадіть її у свій горщик. Нехай вона вам буде завжди у помощь та нагадуватиме вам про мене, желаю вам, щоб ви всегда були веселі! Уже мені пора бігти! Я вам ще оставляю свою смену прекрасних артистів. Встречайте!

ТАНОК СЕРДЮЧКИ (діти)

Ведуча: (показує горщик) передає вчительки.

Ось подивіться, як розквітнув наш букет!

- Візьміть цей горщик,

Люба Олена Іллівна,

Хай з нього виростають

Пишні квіти –

Добра і дружби,

Щастя і любові

Хай будуть наші з вами діти

Розумні, мудрі і здорові.

До школи я навідуватись буду

Розпитувати вчительку про все

Хай з пагінців зростуть хороші люди

І праця моя користь принесе!

(Віддає горщик)

Вихователь: Зараз діти, ще раз хочуть подарувати всім прощальну пісню.

ПІСНЯ «МЫ СЕГОДНЯ ПРОЩАЕМСЯ С САДИКОМ»

Ведуча: А зараз дуже прошу вас

Подарувати останній вальс,

А потім дзвоник пролунає,

Що вас до школи проводжає!

ВАЛЬС

(після танцю ведуча дзвонить у дзвоник)

Ведуча: Ось і настав час підтвердити те, що наші діти стали вже дорослими. Настав час вручення дипломів про закінчення садочка. Право на вручення дипломів надається завідувачці дитячого садка.

Завідувачка:____________________________________________________________________________________________________________

Ведуча: Слово привітання надається батькам.

Вихователь: Відлітають сьогодні мої журавлята,

Бо зміцніли і виросли їхні крилята,

Бо чекають на них широкі дороги

Замалими здаються їм рідні пороги.

Летіть, відлітайте, на тернистих шляхах

Лиш крил не ламайте.

Хто зустрівся в дорозі, того привітайте.

А для рідних батьків ви опорою станьте.

В життя бувають радощі і болі,

Та не коріться легко своїй долі

А падаючи, знову піднімайтесь

І знов летіть додому повертайтесь.

Круті дороги – стежечки життя –

І до старого їм немає вороття.

Та, що було в житті не забувайте

І на минуле часом оглядайтесь

З вами нині я прощаюсь,

І на вас я сподіваюсь

Будьте добрими ви людьми!

Я думаю, що ваша перша вчителька теж буде вас оберігати.

Слово надається вчительці.

(Під музику діти піднімаються, машуть рукою глядачам та

Олені Анатоліївні)


/Files/images/2613186-4d12ea6cf0be8fc5.gif

Рекомендації музичного керівника для батьків

Як підготувати дитину до свята, щоб від свята отримати радість
Зовнішній вигляд
Зачіска дитини та макіяж повинні бути безпечними (обережно алергія).
Одяг (костюм) дитини повинен бути зручним, святковим, безпечним (без гострих, колючих прикрас), відповідати розміру.
Взуття: чешки або інше взуття, в якому зручно виконувати музично-ритмічні рухи.
Щоб переконатись, що дитині буде комфортно - треба завчасно приготувати костюм, дати можливість дитині в ньому походити вдома
Розучування ролі
При написанні сценаріїв свят враховується програмові вимоги, вікові можливості, творчі здібності дітей, досвід педагога та умови (музичний зал).
Під час розподілу ролей враховується бажання, творчі здібності дітей. Щоб дитина почувала себе впевненно допоможіть їй передати характер ролі за допомогою інтонації, міміки, рухів; вивчіть слова віршів, пісень. Запропонуйте їй уявити себе артистом, який виступає на сцені, перегляньте телепередачі за участю дітей, зверніть увагу дитини як треба танцювати, співати і т.д. Потренеруйтеся перед дзеркалом.
При потребі отримайте консультацію вихователя, музичного керівника, психолога.

Присутність батьків
Пишайтеся своєю дитиною, будьте прикладом для неї.
Якщо у вас немає можливості бути присутнім на святі - підготуйте до цього дитину, поясніть причину.

Перегляд свята
Приходьте за 10-15 хвилин до початку свята.
Зніміть верхній одяг, перевзуйтеся або одягніть бахіли.
Огляньте виставку поробок.
До зали заходьте після запрошення.
Вимкніть мобільний телефон.
Не коментуйте виступи дітей під час свята.
Не відволікайте увагу дітей зауваженнями, проханнями позування перед камерою - це може мати небажані наслідки.
Підтримуйте виступ дітей оплесками.
Після закінчення свята дочекайтесь коли діти вийдуть до групи.
Якщо у вас є бажання продовжити свято вдома, ви можете забрати дитну, попередивши вихователя і зробивши запис у "Зощиті тимчасової відсутності дитини".
Кількість присутніх дорослих обмежена до 2-х осіб від родини у зв'язку з площею приміщення та вимогами з безпеки життєдіяльності.
Якщо ваша дитина під час свята, побачивши вас може відмовитись від виступу або розплакатись, чи у вас склалися особливі обставини і ви прийшли з маленькою дитиною - пропонуємо свято подивитись у фоє.
Сприймайте своїх дітей такими, якими вони є. Вони мають бути впевнені в вашій любові в будь-яку хвилину.

Пам'ятайте, що вашу дитину навчають не ваші слова, а ваш особистий приклад, ваша поведінка та душевна доброта.

Кiлькiсть переглядiв: 1021